Puterea vizualizării pentru a scăpa de o durere de cap sau să pierdem un număr de kilograme într-un mod natural și total sănătos

Puterea vizualizării pentru a scăpa de o durere de cap sau să pierdem un număr de kilograme într-un mod natural și total sănătos

Ceva mai jos descriu și o metodă practică.

Ce uleiuri esențiale ne ajută în meditație și vizualizare.

Marii sportivi mai ales folosesc vizualizarea. Aceasta i-a ajutat mult în carieră. Arnold Schwarzenegger își imagina la antrenamente cum vrea să arate corpul lui.

Carl Lewis este un atlet (sprinter) medaliat cu aur de nouă ori la olimpiade care folosește puterea vizualizării.

Tiger Woods, un jucător de golf profesionist, povestește cum tatăl lui l-a învățat să vizualizeze. Înainte de a lovi mingea de golf, el vizualizează unde vrea să ajungă mingea.

Am văzut la televizor mai multe exemple despre ce înseamnă în zilele noastre transpusă în practică expresia pe care o aveau samuraii japonezi despre lupta cu sabia. Spuneau că trebuie să devii una cu sabia. De aceea deveniseră atât de buni la luptă.

Ei puteau trage deasemenea cu arcul nimerind cu săgeata cu precizie ținte care păreau aproape imposibil de atins.

Un american după ani de pregătire, a devenit după cum el spunea, una cu arcul dar și cu săgeata. A fost filmat cum a tras de zece ori cu arcul după monede aruncate în aer, pe care nu le mai vedeai cu ochiul liber și le-a nimerit pe toate. S-a văzut la filmarea cu încetinitorul.

Nu a vrut să spună cum s-a antrenat de a ajuns atât de bun. La insistențele reporterului a spus la un moment dat că a folosit și tehnici de vizualizare.

Dacă îi vorbim corpului și îi repetăm că vrem să slăbim, nu ne va înțelege. Nu înțelege limba română. În schimb înțelege imagini, simboluri și emoții. Vizualizând corpul așa cum dorim să fie și rezonând cu emoția că deja am ajuns acolo, cu alte cuvinte trăind acea emoție când ne privim corpul și este cum am dorit, lucrurile se pun în mișcare. Creierul nu face diferența între realitate și imaginație.

Un expert în tehnici de meditație și vizualizare, Jon Gabriel povestea despre puterea credințelor. La un test făcut de o companie farmaceutică despre chimioterapie, un grup a primt tratamentul, iar un alt grup a primit un tratament placebo. Oamenii au crezut că au primit chiar tratament prin chimioterapie. La grupul placebo, la 30% dintre participanți, le-a căzut părul.

Tehnica de vizualizare începe cu relaxarea, care se obține respirând liniștit și profund, apoi în pasul următor se face o meditație obișnuită.

În acest pas se poate folosi vizualizarea unei lumini albe care umple corpul și curge continuu prin corp. Folosirea luminii albe are și un alt rol și anume permite deschiderea canalelor de lumină ceea ce ne ajută să intrăm într-o stare profundă și puternică.

Nu e obligatoriu dar ajută mai mult să avem intenția ca acea lumină să vină de la Dumnezeu.

Suplimentar, ne putem imagina cum lumina vindecă toate locurile din organism pe care le atinge. Astfel învățând vizualizarea (și practica meditației), ne îmbunătățim și sănătatea, deși nu acesta era poate scopul principal. Fiecare are alte motive pentru vizualizare.

La un moment dat, fără a se putea preciza dinainte după cât timp, simțim cum mintea devine mult mai liniștită. Acum este momentul pentru a vizualiza ceea ce dorim să obținem.

La început sunt puțini cei care pot să și vadă ce vizualizează. E o abilitate care vine cu timpul. Poți însă simți plăcerea și emoția de a fi ajuns la destinație, poți auzi, poți simți vântul cum adie, aceste elemente ajutătoare ne introduc în starea corectă și întăresc vizualizarea.

Când am început să conduc ședințe de vizualizare, descriam în cuvinte o scenă în detaliu pe care grupul o vizualiza în culori și la final erau entuziasmați, însă eu nu o vedeam. Era doar imaginație. Însă participanții simțeau până și adierea vântului pe față.

Vizualizarea le aparținea lor, nu le transmiteam eu imaginea mental.

Majoritatea care au văzut scena, au spus la final, extraordinar, mai vrem.

Un alt exemplu legat de vizualizare: mă întorceam din Amsterdam cu avionul și văzând stewardul cum vine pe culoar cu acel cărucior cu alimente și băuturi, m-am gândit ce am poftă. Mi-a apărut brusc în minte imaginea clară, în culori a unui recipient de aluminiu de Coca-Cola. Rar beau Coca și am dat la o parte din minte imaginea. Când am fost întrebat, am spus clar în engleză apă.

Spre surpriza mea, stewardul mi-a întins un recipient de Coca-Cola. Imaginea a fost mai puternică decât cuvintele.

Sunt studii făcute în care oamenii din două grupuri au dat test la început ca să se vadă ce nivel de pregătire au la aruncatul mingii la coșul de baschet, apoi cei din primul grup au făcut zilnic pentru 10 zile antrenament fizic de aruncat la coș timp de 2 ore, iar cei din grupul al doilea au vizualizat timp de 2 ore zilnic cum aruncă la coș. Nu au atins fizic mingea.

La final au dat toți test din nou și cei din primul grup și-au îmbunătățit scorul cu 40%, iar cei care doar au vizualizat, cu 25%.

În vizualizare, practica face diferența.

Ori de câte ori vrei să faci ceva, creezi noi conexiuni în creier. Sinapsele neuronale se conectează diferit (cu alte sinapse). Aceste conexiuni noi se produc la orice vârstă. Creierul nu rămâne configurat odata pentru totdeauna cum se credea până relativ de curând, ci conexiunile se tot schimbă. Se numește neuroplasticitate (neuroplasticity în engleză).

Când ești în meditație în starea alfa (și theta când ești mai avansată), aceste conexiuni se produc mult mai repede.

Făcând cercetări despre meditație am descoperit, un lucru interesant, spus de un cercetător din domeniul neurologiei despre cortexul din creier. Cortexul este zona gri (o zonă de suprafață din creier).

Cortexul cerebral joacă un rol în aproape orice proces neural, cum ar fi memoria, percepția, atenția, conștiința, gândirea, limbajul, rezolvarea problemelor, funcțiile motorii avansate și abilitățile sociale.

Spre bătrânețe ne amintim mai greu lucruri, înțelegem mai greu unele aspecte, luăm mai greu unele decizii etc. Există multe studii care prin scanările RMN arată cum cortexul cerebral se micșorează odata cu înaintarea în vârstă.

Partea interesantă este, după cum precizează cercetătoarea Sara Lazar la seminarul TEDx Cambridge 2011, că o persoană care a meditat mai mult timp, are cortexul cerebral la fel ca al unei persoane de 25 de ani. Nu s-a mai micșorat.

Într-o altă postare, am arătat că meditația făcută sistematic întinerește întreg corpul cu 7 ani. Recent în altă postare scriam că Raymond afirmă că aplicând regimul de viață din cărțile lui, organele întineresc cu 10 ani.

Meditația îți dezvoltă și intuiția. Devii mai conștient(ă) de ce se întâmplă în jur și de viitor.

Există un caz al unei doamne coach în dezvoltare personală, care și-a dezvoltat intuiția astfel. Fiind noaptea într-un cinematograf, a simțit brusc că ceva nu e în regulă și că e bine să iasă afară. După 20 de minute un om a intrat înăuntru și a tras cu arma. Au fost împușcați 70 de oameni. S-a întâmplat în Aurora, Colorado în 2012.

Eu am vizualizat brusc în timp ce discutam cu cineva (fiind acasă), cum fiul meu fuge, cade și se lovește de colțul unei măsuțe. După câteva secunde s-a întâmplat exact cum am văzut.

Putem să împiedic să cadă și să ajungem apoi la spital, dar nu am reacționat pentru că nu am crezut că e posibil să văd în viitor.

Eram într-o stare mai specială în acele momente când am vizualizat scena, relaxat și detașat. Știu, e greu de crezut.

Descriu acum o metodă de vizualizare care poate fi aplicată practic în cazul unei dureri de cap.

Parcurge pașii menționați, relaxare, meditație, vizualizare, chiar dacă durerea de cap îți opune rezistență la fiecare pas al procesului.

Vizualizează că mergi pe bicicletă într-o zi spendidă, sau dacă nu știi să mergi pe bicicletă, că ești pe pârtie și cobori cu schiurile, sau alergi, orice ți se potrivește și îți face plăcere, într-un loc frumos, cunoscut și stabilește o destinație.

Alegi să alergi și te gândești că zdruncinatul îți crește durerea de cap? Evită să gândești și să vizualizezi ceva negativ. Este doar imaginație și poți să vizualizezi orice te ajută, de exemplu te vezi cum levitezi ca și cum ai fi pe o placă care nu atinge pământul și aluneci la vale lin fără zdruncinături (dacă îți plac filmele SF, așa ceva am văzut în filmul Înapoi în viitor).

Bucură-te de activitatea respectivă.

Ai în spate un rucsac cu nisip de culoare mai închisă ca să fie mai vizibil mental. Nisipul se scurge special din rucsac. Când ajungi pe la jumătatea drumului, uită-te înapoi și vezi cum nisipul a lăsat o dâră în urma ta. Imaginează-ți că toată cantitatea de nisip din rucsac este durerea de cap, care se diminuează pe măsură ce nisipul se scurge. Continuă ceea ce făceai cu aceeași plăcere și simte cum durerea tot scade.

Când ajungi la destinație, deschide ochii și observă cum durerea de cap a trecut. Fă exercițiul fără așteptări. Poate nu va merge din prima, practică.

Dacă nu merge din prima, fă un truc și dă pe la tâmple, pe frunte și în spatele gâtului cu ulei esențial de mentă (Peppermint) și practică vizualizarea. Chiar dacă durerea de cap va trece datorită uleiului, creierul va înregistra ca un succes și pentru meditație și vizualizare.

Cu menta durerea trece aproximativ în 5 minute. Dacă nu trece așa repede, ajută vizualizarea.

Poate data viitoare nu ai uleiul cu tine. Rezolvi cu vizualizarea.

Ce uleiuri esențiale poți folosi ca să te ajute în această experiență?

Balance: acest amestec doTERRA este cunoscut ca uleiul de împământare și este unul dintre uleiurile preferate de utilizat pentru meditație. Este deosebit de util atunci când te simți stresată sau cu gândurile împrăștiate.

Frankincense (Tămâie): uleiul numit uneori regele uleiurilor, este minunat pentru conexiunea spirituală cu sinele tău superior și pentru senzația de siguranță și protecție pe care o oferă.

Lavandă: acesta este un ulei excelent de utilizat dacă meditați înainte de culcare (nu ziua), deoarece este foarte calmant. Lavanda este, de asemenea, cunoscută sub numele de ulei de comunicare și este minunat să o utilizezi atunci când te temi de respingere.

Cardamom: uleiul de obiectivitate ajută oamenii care se simt frustrați cu ceilalți, pentru a putea trata mai bine emoțiile intense.

Wild Orange: acest ulei inspiră abundența, creativitatea și starea de spirit pozitivă.

Cilantro: uleiul de eliberare a controlului facilitează curățarea emoțională și încurajează eliberarea îngrijorării și a controlului.

Basil: uleiul de reînnoire este util când te simți obosită, copleșită sau epuizată și ai nevoie de mai multă energie.

De unde știi pe care să îl folosești?

În funcție de cum te simți, sau îți spune intuiția sau te gândești ce urmează să faci după meditație și vizualizare.

De exemplu Wild Orange ajută la creativitate, iar dacă ai probleme cu frustrarea, folosește Cardamom.

Reține că toate medicamentele afectează organele interne. Nu simți pe loc. Afli după un timp de utilizare.

Uleiurile și vizualizarea nu au efecte secundare nocive.

Nu uita să ne lași un comentariu cu experiențele reușite.

Un articol tehnic lung despre neuroplasicitatea creierului aici:

https://www.sciencedirect.com/topics/neuroscience/neuroplasticity

Scrie-ne ce problemă ai vrea să rezolvi, prin formularul de mai jos,

sau ne poți suna direct la:

0732 989 888 / 0748 888 400

Tags: No tags

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of