Ce modificări fizice benefice se produc în creier și pot fi observate la scanarea prin rezonanță magnetică funcțională, în urma practicării meditației zilnice?

Ce modificări fizice benefice se produc în creier și pot fi observate la scanarea prin rezonanță magnetică funcțională, în urma practicării meditației zilnice?

Alte efecte al meditației determinate prin studii științifice.

Pentru un studiu prezentat de una dintre cercetătoarele care au participat efectiv la realizarea sa (prezentare într-o conferință la TEDx), participanții au fost selectați dintre cei care nu mai meditaseră înainte vreodată și erau persoane active care lucrau în general sub stres.

Au fost scanați prin rezonanță magnetică (vezi minutul 5 si 15 sec în video) și apoi au urmat un program de meditații zilnice timp de 30 – 40 de minute, pe durata a opt săptămâni, program care avea rolul de a reduce stresul.

Dintre rezultatele pozitive enumerate, care se observă la scanare după perioada de meditație, am ales unul pe care îl prezint aici.

Este vorba despre efectul asupra amigdalei (o zonă din creier – Amygdala – în engleză).

Întâi câteva informații despre rolul amigdalei.

Amigdala este centrul integrat pentru emoții, comportament emoțional și motivație. Mai este cunoscută ca zona răspunzătoare pentru comportamentul luptă sau fugi. Aici se decide cum te pregătești pentru situații de urgență și cum reacționezi. Ea primește informații de la toate organele de simț. Are un rol foarte important în învățarea emoțională.

Există o afecțiune în care se acumulează calciu în amigdală (boala Urbach-Wiethe). În acest caz, omul respectiv nu mai poate distinge emoțiile care se afișează pe fețele celorlalți. Însă mai poate recunoaște fețele.

Stimularea amigdalei, produce o emoție intensă, ca cea produsă de o agresiune sau de frică. Condiționarea prin frică și memorarea acesteia are loc tot prin intermediul amigdalei și conexiunilor ei cu alte zone.

Legătura dintre cortexul prefrontal, zona septală, hipotalamus și amigdala ne dă probabil senzațiile (feelings), acele senzații subiective, despre ceea ce este bun și ce este rău.

Revenind la studiu. S-a remarcat că amigdala își mărește volumul când ești stresat pentru un timp. Pe scanarea RMN s-a observat că și-a redus volumul pe măsură ce oamenii au raportat o reducere a stresului în urma meditației. În timpul studiului, oamenii și-au continuat munca și viața normal, nu au fost în concediu. Cu toate acestea, meditația a provocat rducerea stresului și micșorarea amigdalei la fiecare participant.

S-a observat la o altă scanare după un timp mai lung  după finalizarea studiului, că dimensiunea scăzută a amigdalei s-a păstrat chiar dacă oamenii foști participanți la studiu și-au continuat viața lor în același mediu stresant. Nu se schimbase nimic între timp în mediul lor de viață. Însă percepeau mai puțin stres.

Pentru comparație, studiul a continuat cu scanarea RMN la șoareci de laborator (din specia Rodentia). Un motiv pentru care șoarecii Rodents sunt folosiți ca modele in testarea medicala este că, caracteristicile lor genetice, biologice si comportamentale se aseamană foarte mult cu cele ale oamenilor și multe simptome ale condițiilor umane pot fi replicate la acești șoareci. Șoarecii au fost scanați înainte și după o perioadă de stress mai lungă. Volumul amigdalei la ei a crescut, cum era de așteptat.

Apoi au fost lăsați în pace pentru mai multe săptămâni, în laborator, într-un mediu fără stres.

La o scanare RMN ulterioară s-a constatat că amigdala la ei nu s-a mai micșorat.

Combinând uleiurile esențiale cu meditația, rezultatele sunt mai profunde și mai rapide. Folosiți uleiurile esențiale care calmează pentru a avea o experiență mai profundă în meditație.

Recomandăm să difuzați uleiul esențial în timpul meditației (câteva picături). Dacă nu aveți un difuzor pentru uleiuri, puneți câteva picături în palmă, frecați ușor palmele și mirosiți prelung din palme de mai multe ori, înainte de a începe meditația.

Folosiți cu încredere oricare dintre uleiurile: Frankincense (Tămâie), Myrrh (Smirnă), InTune, Sandalwood sau Lavandă, sau Colecția Yoga de uleiuri esențiale (în imagine).

Sursa informațiilor, din video:

How Meditation Can Reshape Our Brains: Sara Lazar at TEDxCambridge 2011

https://www.youtube.com/watch?time_continue=285&v=m8rRzTtP7Tc

Informații despre amigdală aici:

https://nba.uth.tmc.edu/neuroscience/s4/chapter06.html

Scrie-ne ce problemă ai vrea să rezolvi, prin formularul de mai jos,

sau ne poți suna direct la:

0732 989 888 / 0748 888 400

Tags: No tags

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of